Teckenspråkstolk/dövblindskunskap

I många år har jag drömt om att bli just teckenspråkstolk.

Teckenspråken har jag redan har pluggat det i 2 år så det är inga problem.Utbildningarna är inte lätta att få tag men det finns en utbildning i Härnösand på distans

Yes tänkte jag äntligen en utbildning jag kan ta den är dessutom avgiftsfri, så man slipper dras med en massa skulder halva livet. Dessutom ska man ha nån form av arbetslivserfarenhet. Varför man måste det har jag ingen aning om, känns väldigt dumt tycker jag! MEN det finns alltid ett men. Distansen är bara första året.
Sen är det bara att snällt ta sina barn under armen och fly upp till Härnösand i 2 år
.Är det värt det?! Att dra upp sina barn från dagis och resten av deras familj?
Självklart måste jag ha en utbildning men ska jag släppa min stora dröm och ta nån annan utbildning i Gävle?

kursen är följande,

Teckenspråk
Svenska
Tolkning
Etik
Dövrealia
Dövblindkunskap
Livsåskådning
Vardagsjuridik
Friskvård
Praktik, totalt 16 veckor

Studiebesök, studieresor, gästföreläsningar och temaveckor är viktiga inslag i utbildningen liksom kontakt med dövföreningar. Gemensamma arrangemang för hela skolan (temadagar m m) ingår i schemat under år 2 och 3.

Jag menar hur jävla roligt låter inte detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0