Fröken Näbbgädda

Clea har lärt sig en del meningar som hon anser sig ha extrem nytta av

Jag orkar inte
Jag vill inte
Tänker jag inte alls det (Stampar hårt med foten)


Kan man tycka är ganska roligt som utomstående men inte när man får ta sina duster med henne!

Hade en konversation med henne om att städa rummet för inte så länge sedan.

- Clea gå och städa upp på ditt rum så vi kan äta sen.
-Jag orkar inte
-Nehe men du måste!
-Tänker jag inte alls det (stampade hårt med foten)
-Nehepp och vem tänker du ska städa ditt rum då?
Det får du göra mamma.
-Nej det är inte jag som har stökat ner, mamma städar sitt rum och Clea sitt!
-Nej mamma städa
-Och varför skulle jag städa ditt rum.
-För att du är min mamma!

Bra syn Fröken Näbbgädda har på sin mor.





Kommentarer
Postat av: linnea

Hahahaha ja det är lika roligt varje gång. Har såna konvarsationer säkert 20 gånger om dagen på jobbet. Det är svårt att inte börja skratta ibland.

2012-02-11 @ 12:08:21
URL: http://plaskeby.blogg.se/
Postat av: Niclas

Hmm garanterat hon har lärt sig av sin mor.. du vet barn hör vad vuxna säger så...



Kul för mig att läsa och få en bild hur ni står och argumenterar om städningen och hur frustrerad du blir..

Vet dock att det är jobbigt för dig .. gissar hon börja komma in i trotsen eller?

2012-02-16 @ 10:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0