Att vara alla till lags.

Dagens stora fråga är. Hur är man en bra mamma, och vem bestämmer vem som är?!

Mina kvällar efter barnen har somnat spenderas flytande på nätet,
Läser lite olika bloggar som man följer och hittar alltid nåt man störs sig på.

Man är en dålig mamma om man väljer att ta ett kerjsarsnitt istället för att föda vaginalt.
Dom som föder sina barn "normalt" har uppenbart inte förlossningskräck!!
Och vet därmed inte vad det innebär, vad den skräcker gör med mamman och även barnet.

Jag fick ett snitt för att min BM ansåg att det var bäst för mig och mina barn,
Då min skräck för förlossningsdeprission bland annat var så pass hög.
Och min ångest inför att föda var så stark att risken var för hög att min kropp skulle döda mina barn under själva förlossningen. Är det inte OK då att ta ett snitt, och vad gör mig och andra som snittats till en sämre mamma för att vi inte fött vaginalt? Är man på allvar en bättre mamma bara för man har krystat?
Det är väl ändå inte födelsen som avgör om man är en bra mamma eller inte? 

Det är en av sakerna som har stört mig bra länge nu, och som jag har skällt över mycket!

Jag tycker att dessa mammor som ser så på saken, blir sämre mammor för att dom är så pass fördomsfulla.
En fördomsfull förälder kan inte uppfostra sitt barn med öppet sinne. Sen är det bara att hoppas att barnet i sig är mer logisk än föräldern och lär sig att tänka sig. När den inte har nåt bra föredömme.

Hur skulle livet vara om man skulle vara alla till lags då?!
Det finns så otroligt mycket olika ställningar i barnafrågor.

Ammning
: Ska man amma offentligt tex... Jag personligen säger Absolut utan tvekan!! Men dom flesta tycker inte att det är ok....

Rutiner: Hur pass fasta rutiner ska man ha? Personligen anser jag att det är från barn till barn och tillfälle,
Vissa barn behöver stenhårda rutiner för att orka med sig själva medans andra barn e mera flexibla.

Olika metoder
: Tusen olika metoder. 5 minuters metoden sova hela natten kuren, Vyssa, buffa, sjunga osv
samma gäller där, helt beronde på vad som passar DITT barn. Ändå blir föräldrar klassade som dåliga om man inte gör det som Du anser är rätt.

Finns ju självklart mycket mycket mer som folk har olika åsikter om. Men jag valde att bara ta några exempel.
För att till slut få fram min poäng i det hela.

Folk gör olika, man vet själv vad som är bäst för sitt eget barn. Ska man då inte få köra sitt race och använda sina metoder när man vet att det fungerar så länge det själklart inte skadar barnen.
Har ni mammor skaffat bloggar bara för att trycka ner andra och sätta er själva på ett högre pedistal?!
Sluta hacka på varann och inse att människor är indevider och att man fungerar olika!

Alla kan inte vara alla till lags, fatta vilken krock


Kommentarer
Postat av: sofie

bra skrivet!

2012-01-05 @ 12:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0