Supermammor!

Unga mammor vs äldre mammor!
Jag anser så klart inte att unga mommor är dåliga då jag vet många som blev mamma tidigt.
Och klarar det mer än bra! Sammhället ser mig som en ganska ung mamma men det gör inte jag.
Men jag tycker inte att det finns nåt som heter supermamma!
ALLA föräldrar ung som gammal blir trötta, frustrerade och känner sig dåliga.
Men skillnaden är att det är mer acceptabelt att bli det som äldre mamma.

Gör en mamma nåt fel är det alltid värst om man är ung,
Då förtjänar man inte sitt barn och man är en dålig mamma.
Gör en äldre mamma fel då är det helt okej och allt behöver inte vara så noga.
Nu menar jag självklart småfel som tillexempel att middagen blir försenad eller nåt.
Alltså sånt som inte skadar barnet.

Men då har vi "supermammorna" Som det aldrig kan vara fel på
Dom håller alla rutiner stenhårt
Dom orkar vara uppe hela natten med en skrikande unge, och ändå vara pigg och trevlig mot alla.
Dom ser ut som att komma ur en modekatalog
Kliver upp klockan 5 för att ungarna vill Osv

En del av dom unga mammor jag känner är såna här sen vet jag att det bara är bullshit!
Ska låta bra utåt. Men jag hatar det,
Det får en att känna sig som världens sämsta mamma!!

Varför kan inte folk bara vara ärliga och säga att det kan vara skit jobbigt att ha barn
Att man är trött eller inte har orkat sminka sig att hemmet inte är skinande rent!?

Personligen tycker jag inte att det är fel utan naturligt!



Kommentarer
Postat av: sofie

du är ingen dåliga mamma du är bättre än många av dom där "supermammorna" ;)

2011-04-19 @ 12:56:58
Postat av: johanna

Du är en bättre mamma än många som jag känner. Du är verkligen ingen dålig mamma.

Sen att man inte har skinande rent hemma jämt o såna saker så behöver man inte vara en dålig mamma. Man kan helt enkelt prioritera på olika vis.

2011-04-19 @ 16:47:20
URL: http://johannawwestling.blogg.se/
Postat av: Danielle

Allt om att känna sig orkeslös och kanske inte vara på super humör om barn har hållit en vaken på natten eller om dom har utbrott dagtid stämmer tycker jag.. Man kan inte vara glad, trevlig, hålla alla rutiner jämnt.. Tror inte riktigt d finns såna supermammor heller.. Klart som fan alla blir slut och less ibland.. :)

2011-05-19 @ 08:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0