nu är det "över"

Om man ens kan säga att det är över den fysiska smärtan är över nu mår jag bara grymt illa och är yr.
Men jag kan så upp utan att vika mig dubbelt. Men det pysiskasmärtan har precis börjat.
Så över är det inte det är bara början.
Jag trodde inte det kunde känns så mycket mera än vad det gjorde igår när vi fick beskedet.
Men idag var mycket värre.

Började med att jag har haft värkar hela natten kring 04:20 började dom komma var 3:de minut.
Strax före 10 gick vattnet och sekunderna efter forsade det blod!
Tog mig till badrummet och där ramlade lite av Neo ut,
Var så jävla hemskt att se sitt barn som enda stor blod klump!
Trodde inte heller att jag skulle få uppleva början av en vanligt förlossning med värkar osv.
Nu kommer jag verkligen aldrig att föda normalt.
Efter blod klumpen hade kommit ut blev jag yr och illamående. Hade grymt ont i magen kunde inte stå upp.
La mig i sängen för att försöka lugna ner smärtan
(Läkarna sa att den smärtan kan ha varit början till krystvärkar för att moderkakan och en del av Neo var kvar )
Iallafall så började jag kallsvettas mitt i allt.
Ringde upp till sjukhuset som sa åt oss att komma upp på en gång.
När vi kommit upp fick jag ett rum och en spruta med smärtstillande.
Så fruktansvärt skönt när smärtan försvann den var vidrig!!
Clea somna i bilstolen och sov en timme medans jag och Teddy pratade och läste lite tidningar.
Tillslut kom en läkare in och skulle ta ett ultraljud för att se om det fanns nå rester.
Moderkakan var halvvägs ute så den fick hon dra ut med en tång. Och det fanns rester kvar.
Dom gav mig 2 till tabletter som skulle stöta ut resterna.
Efter moderkakan var ute forsa blodet dubbelt så mycket men lugnade sig efter ett tag.
Fick ett liknade krampanfall pga av spänningar.
Sen var vi på rummet i några timmar till och väntade på att få åka hem.

Nu är vi äntligen hemma efter väldigt många timmar känner mig helt slut i kroppen.
Efter alla verkar smärtan efter blod klumpen alla kramper och psykisktsmärta.

Nu vill jag bara tro att våran ängel har det bra där han finns och att min mormor och morfar är med honom.
Ja det är precis vad jag tror. Jag tror att han är här och vakar över våran lillskatt och ser till att vi har de så bra vi kan ha det utan honom.



Kommentarer
Postat av: sara

hej michelle! jag har följt din blogg nu ett tag och undrar hur långt gången du var med Neo innan det blev som det blev?? tycker så fruktansvärt synd om er,tycker du verkar vara en super bra mamma åt din lilla clea.....blir så arg när jag läser vissa komentarer,förstår inte hur folk kan vara så elaka.... ha de så bra...mvh sara!

2009-09-12 @ 17:43:27
Postat av: MIchelle

Hej Sara!

Jag var i vecka 14 när jag fick reda på det men Neo hade varit död sen vecka 9.

Alltså så vet vi ju så klart inte att det är en Neo men vi tror det så det är lättare för oss att ha ett namn så det blir konkret.

Tack så mycket för en väldigt fin kommentar.

Jag gör allt jag kan för att vara en bra mamma till Clea, och vet nu att jag kommer bli bättre för jag vill verkligen inte förlora henne oxå!

Ne dom där kommentarerna kommer från en familj som jag inte kan förstå mig på.

2009-09-12 @ 20:06:39
URL: http://sabinemichelle.blogg.se/
Postat av: sara

oj det var ju ganska långt gånget då....:(

jag förstår vad du menar,man kan jhu inte se kön redan så tidigt,men oftast känner man på sig vad det är,det gjorde iaf jag med min dotter,var helt säker på att det var en flicka ja hade i magen och när förlossningen äntligen var över så var det mkt riktigt en liten liten söt flicka:D

det är klart att man gör allt för att vara en bra mamma,dom som inte gör det är inte friska människor.... det är klart att du inte kommer att förlora henne,nästa gång du plussar ska du se att det går vägen för dej!:) håller tummar i tårna!:)

jasså så kommentarerna är från en familj,stackar dom barnen om dom nu har egna barn...... ha de så bra kram kram!///sara

2009-09-13 @ 15:38:51
Postat av: MIchelle

Jo de var samma här med Clea när ja plusade med henne så visste jag direkt att det var en flicka!

Och nu trodde jag att de var en pojke så nu håller jag de. Ja jag hoppas det plusar fort efter det värsta har lagt sig med Neo :)

Har du nån blogg? Skulle vara kul!

2009-09-13 @ 15:44:24
URL: http://sabinemichelle.blogg.se/
Postat av: sara

det är konstigt hur man kan ha så rätt:)

ja ta de lungt bara och tänk possetivt ska du se att du plussar snart i gen:)

jag har tyvärr ingen blogg,tycker bara om att läsa andras bloggar:)

men om du skulle vilja prata bara så har du jhu min hotmail så kan vi prata på msn:)

jag har en dotter som är 5 månader och tycker att livet är helt underbart,hur gammal är clea nu?? jag har hittat till dej genom jennys blogg,gick i skolan med henne!!!

så jävla söt hennes lilla elvin också,lr kanske stora såg att han precis fyllt 1 år nu:)

tiden går så fort:(

ha de så bra///kram kram sara!

2009-09-14 @ 08:53:40
Postat av: Michelle

Ja jag både hoppas på att de ska plussa snart men ändå inte! Kluven känsla det där.

Jag har addad dig nu :)

Clea blir 9 månader imorgon.

Kram

2009-09-14 @ 16:10:00
URL: http://sabinemichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0