Hälsocentralen

Clea har varit förkyld nu i typ 7 veckor och det blir aldrig bättre.
så imorse kom jag och tänka på RS-viruset och blev orolig att min lilla skatt har det,
så jag ringde upp mamma och frågade om symptomen. Självklart så har Clea alla symptom!
Så jag ringde till HC i Valbo och vi fick en tid. Så jag och Teddy traskade upp till dit.
 Läkaren klämde och kikade på Clea och det ända han sa var Hmm eller mm, inget vettigt ur honom inte!
Tills slut sa han att hon verkade inte riktigt hundra och hon var väldigt irreterad och gnällig.
Vi fick gå på lab så dom kunde ta prover på henne, Teddy fick vara kvar inne med henne och jag gick.
Klarar inte av att se på när dom gör illa henne men tyvärr hörde jag henne gallskrika så det kändes inte bättre av att gå heller.  Sänkan var normal så det var ingen infektion iallafall,
Men RS-viruset är ett virus därav namnet, han sa att hon antagligen hade ett virus :S
men dom kolla inte upp det.
Han sa bara att vi ska tempa henne 2 gånger om dan och om hon fortsätter och spy fontäner så ska vi åka direkt till sjukhuset!
Ska det vara så svårt och få en diagnos ställd så man vet vad det är för fel!!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0