Ny kommentar

Fick svar på kommentaren jag skrev med i inlägget förr.
Hade inte tänkt att svara på det för vi har inte samma tankesätt.

Men jag kan hålla med om vissa saker delvis.

Att det är synd om barnet som är oönskat av ena föräldern det är det.
Men huvudsaken är inte att man har 2 föräldrar utan att man har nån i sin närhet som finns där.
Nån som kan ge barnet trygghet närhet och kärlek.
Nån som kan lära barnet rätt och fel
Nån som kan lära barnet att man får tycka och tänka olika att man har rätt till alla känslor och funderingar.
Nån som ALLTID ställer upp!
Och det behöver inte vara ens förälder utan det kan lika gärna vara en mormor en farmor eller fosterfäräladrar eller adoptivföräldrar.
En förälder är inte något man blir atutomatiskt bara för att man får barn utan det är nåt man gör sig till!

Och att man ska ha ett jobb ett förhållande ett fast inkomst det är plus. men de är inte alltid så fallet är.
Jag har inget jobb har inte hunnit gått ut skolan än jag har ingen fast ekonomi.
MEN jag kan ge Clea det hon behöver. Jag tror inte att barn blir lyckligare av onödiga saker än av just trygghet närhet och kärlek
och allt jag nyss skrev.  Jag tror att de finns större risk att barnet blir materalist om man ska ge en massa saker bara för att barn industrin visar att dom behöver det.  Självklart har Clea leksaker men hon leker hellre med mig.
Det är det jag menar barnen är hellre med föräldern än med en massa saker.  

Att clea skulle komma i kläm är inget som du behöver oroa dig för även om jag skulle bli ensam.
Clea är mitt allt hon skulle absolut inte betyda mindre utan hon skulle känna sig viktig tror jag
För hon kommer självklart ha tid med mig när jag ger bäbisen den uppmärksamhet den behöver så kommer clea att finns med och få hjälpa till i den mån hon vill så klart.
På det viset kommer hon att känna sig exakt lika mycket önskad och även behövd sen tror jag att barnet och hon kommer att knuta ett eget band.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!



Jag tycker du är stark Michi. Jag vet att jag själv aldrig skulle ha klarat av allt du gått igenom och jag tror att Clea ger dig mycket av den styrkan som du har idag. Jag vet att du är en underbar person och jag vet att du kommer fördela den kunskapen till båda dina barn.



Lycka till med nybebin :)

2009-08-21 @ 15:28:08
Postat av: linnea

/Linnéa..namnet kom inte med :P

2009-08-21 @ 15:28:51
Postat av: evelina

Do it your way honey! <3

2009-08-21 @ 15:30:56
Postat av: pillan

Väldigt bra skrivet. Hållet helt klart med dig !

2009-08-22 @ 22:37:27
URL: http://pickibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0