Kommentar

Fick en kommentar i inlägget egoism

Jag undrar om du verkligen borde skaffa ett till barn?
Inte för att jag vill påstå att du är en dålig moder
men för att farsorna eller farsan verkar vara gjorda av skit
Jag skulle absolit inte göra det iaf!

Innan man lämnar en sån kommentar tycker iaf jag att man borde skriva sitt namn.
Ne du kanske inte skulle ha gjort det men då kan du inte ha barn heller, och om du har det så förstår du inte barnets värde!
Jag skulle aldrig nånsin kunna tänka mig att göra abort bara för att folk säger åt mig att göra det.
Om barnet är oönskad av sin pappa så ska den inte straffas för det. Det är pappan som missar nåt.
Innan du ifrågasätter mig varför jag behåller mitt barn vilket jag tycker att du gör så läs inlägget
"Ensamstående men ändå lika underbart" som är skrivet i Februari så kanske du förstår hur jag ser det.
Clea var inte önskad av sin pappa och jag tycker synd om honom som missar en sån otroligt underbar människa.
Jag skulle aldrig välja bort henne för nånting och det gäller självklart det här barnet oxå.
Det här barnet är önskad av sin pappa bara att pappan är för egoistisk för att fatta att han måste göra saker som han inte vill.

Kommentarer
Postat av: carina

måste va nån väldigt feg person som inte vågar skriva vem den är

2009-08-20 @ 22:43:36
Postat av: cstina

Jamen hej hej!

Vart det bättre nu?

Själva grejen var väl inte den att jag skulle presentera mitt namn utan att jag skulle påpeka att det inte är jättesnällt mot barnet att låta det komma till världen och vara oönskat av sin far.



Jag skulle inte ha gott samvete om jag gav mitt barn en sådan framtid.

Inte när man i detta tidiga stadie har ett val om man märker att det inte håller med den andra föräldern.



Jag tycker inte ett dugg synd om Niklas utan jag tycker enbart synd om Clea.

Självklart ger du all kärlek du har till henne och mycket mer, det har jag märkt via bloggen, ingen tvekan.

Men ändå.



Det är aldrig synd om föräldrarna.

Det är bara synd om barnen.

Barnen har inte valt att komma till världen, det är det föräldrarna som väljer.

Den dagen jag och min sambo väljer att skaffa barn ska det vara en trygg och stadig atmosfär som väntar barnet.

Vi skulle kunna skaffa barn nu för vi har stadig ekomoni, jobb, hus, stadigt långt förhållande osv, men ändå gör vi det inte.

Det är det största steget i livet, som ska tänkas över under flera år för att sedan försöka få barn när båda parterna är redo.

Och jag vet ett flertal som själva har barn men som skulle vara mer försiktig med att skaffa ett till.

Just för att att det kommer bli dubbelt så mycket kärlek men tiogånger dubbelt så mycket ansvar och kämpande från din sida som kanske kommer bli själv eftersom farsorna inte vill vara med och dela ansvaret med dig.

Som jag skrev i den tidigare kommentaren så påstod jag inte att du är en dålig moder, men du borde verkligen verkligen tänka över om du ska låta det här barnet komma till världen.

För supergoa Cleas skull så hoppas jag att hon inte kommer att komma i klämm när det andra barnet ska ha sin uppmärksamhet sen - då det bara finns en förälder som är där för dom.



Ha det gött!

Vi hoppas på det bästa för er framtid!

Kramen

2009-08-21 @ 02:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0