Egoism

Hur kan en människa vara så förbannat egoistisk och bortskämd?!
Trampa runt folk på tårna utan att ens fatta det själv, eller inte bry sig vad vet jag .
Har man 3 andra i sitt liv i sin vardag kan man inte alltid sätta sig först.
Iallafall inte när 2 av dom borde betyda mest av allt, men andra sidan så betyder dom inget för dig.
Så det lär ju inte vara så svårt att tycka att du själv är störst bäst och vackrast, och då automatiskt borde gå före alla andra utan att nån ska krångla till det för dig.
Men för mig betyder du ingenting i jämförelse med dom andra 2 så det skulle inte vara svårt för mig att välja om jag skulle hamna i ett sånt läge, och den sista veckan har du har du börjat driva mig till den situationen.
Fortsätter du att knuffa mig i den riktiningen så kommer du att inse att du inte är störst bäst eller vackrast.
Då kanske du börjar förstå att det finns folk som också är av värde och måste få ta sin plats här i livet.
Men det kommer nog ändå inte att få dig att ändra din syn på dig själv och andra människor, och du kommer inte sluta sätta dig själv i första hand eller sluta tranpa folk på tårna.
Vill du vara del av ditt kommande barns liv så får du ta och visa en drastik ändring inom kort!

Det här är ett sånt inlägg som ingen kommer orka läsa men om ni har tagit er den tiden så kommentera är ni snälla så man vet att får ut nåt av att sitta här och skriva.

Kommentarer
Postat av: Jenny ~ mamma till Elvin~

Ja läste ialf :)

2009-08-15 @ 11:49:09
URL: http://jennyemilelvin.blogg.se/
Postat av: mormor

Jag läser ochså, men du skriver så sällan.

2009-08-15 @ 16:26:53
Postat av: carina

jag har läst de o jag undrar hur länge du orkar ha de så

2009-08-16 @ 13:37:22
Postat av: Anonym

jag undrar om du verkligen borde skaffa ett barn till?

inte för att jag vill påstå att du är en dålig moder men för att farsorna eller farsan verkar vara gjord av skit.

jag skulle absolit inte ha gjort det iaf!

2009-08-18 @ 19:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0